WASZYNGTON, 7 kwietnia (Reuters) – Wyżsi urzędnicy administracji Bidena i liderzy motoryzacyjni zgadzają się, że infrastruktura stacji ładowania pojazdów elektrycznych powinna zapewniać interoperacyjność w oparciu o dowolny model samochodu.
Biały Dom poinformował, że w środę odbyło się wirtualne spotkanie z czołowymi liderami branży motoryzacyjnej, w tym Tesla (TSLA.O) CEO Elon Musk i General Motors (GM.N)Dyrektor generalny Mary Barra omówi pojazdy elektryczne i ładowanie.
„Istnieje szeroki konsensus, że stacje ładowania i pojazdy powinny być interoperacyjne i zapewniać bezproblemową obsługę, niezależnie od tego, jakim pojazdem jeździsz lub gdzie ładujesz pojazd elektryczny” – powiedział departament w oświadczeniu.
Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com
Musk zawsze był w konflikcie z Białym Domem, często wysyłając ostre tweety skierowane do prezydenta Joe Bidena. W lutym Biden publicznie przyznał się do roli Tesli w produkcji amerykańskich samochodów elektrycznych, po tym jak Musk wielokrotnie narzekał, że jest ignorowany.
Kongres w zeszłym roku zatwierdził rządowe finansowanie stacji ładowania pojazdów elektrycznych w wysokości 7,5 miliarda dolarów, ale ustawa nie wprowadziła nowych ulg podatkowych na zakup i budowę pojazdów elektrycznych.
Biden chce, aby do 2030 r. co najmniej 50% nowych samochodów było pojazdami elektrycznymi lub hybrydowymi typu plug-in.
Ford Motor (Fn)CEO Jim Farley, matka Chryslera Stylantis (STLA.MI) CEO Carlos Tavares, Lucid (LCID.O) Dyrektor generalny Peter Rawlinson i Nissan Americas (7201.T) Prezydent Jeremy Papin był jednym z innych liderów branży motoryzacyjnej, którzy wzięli udział w środowym spotkaniu, podczas którego omawiano amerykańskie fundusze na „stworzenie ogólnokrajowej sieci 500 000 ładowarek”.
W czwartek Farley opublikował tweeta, w którym chwalił skupienie się na żegludze, w tym pojazdach użytkowych.
W spotkaniu wzięli również udział sekretarz ds. transportu Pete Buttigieg, sekretarz ds. energii Jennifer Granholm, doradca ds. klimatu Gina McCarthy oraz koordynator ds. infrastruktury Mitch Landrieu.
Granholm powiedział w czwartek na Twitterze, że było to „bardzo produktywne spotkanie – podczas gdy wprowadzamy pojazdy elektryczne i pobieramy opłaty za infrastrukturę, dyrektorzy generalni bardzo głośno mówili o roli rządu jako partnera w elektryfikacji sektora transportowego”.
Kierownictwo Hyundai Motor America (005380.KS)Subaru w Ameryce (9778.T)Mazda Ameryka Północna, Toyota Motor Ameryka Północna, Mercedes-Benz USA (MBGn.DE) I Kia Motors America (000270.KS) Udostępnij też.
Każdy dyrektor ds. samochodów poświęcił około 90 sekund na omówienie swoich planów dotyczących pojazdów elektrycznych i omówił szeroki zakres problemów związanych z pojazdami elektrycznymi, w tym obawy dotyczące łańcucha dostaw akumulatorów, powiedział Reuterowi jeden z dyrektorów firmy. Biden w zeszłym tygodniu powołał się na ustawę o produkcji obronnej, aby zwiększyć produkcję w USA metali potrzebnych do pojazdów elektrycznych.
W zeszłym tygodniu producenci samochodów poparli surowsze przepisy Agencji Ochrony Środowiska (EPA) w sprawie emisji spalin w pozwie wniesionym przez niektóre stany i grupy etanolowe.
Plantatorzy kukurydzy, Valero Energy (VLO.N) Powiązani producenci etanolu i inni producenci etanolu stwierdzili, że nowe przepisy EPA, które kontrolują wymogi dotyczące emisji do 2026 r., „skutecznie nakazują produkcję i sprzedaż pojazdów elektrycznych, a nie pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi”.
Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com
Wiadomości Davida Shepardsona. Montaż dokonali Jacqueline Wong, Bradley Perrett i Bernard Orr
Nasze kryteria: Zasady zaufania Thomson Reuters.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii