Jacka Silvy | Zdjęcia SOPA | Rakieta Lite | Obrazy Getty’ego
Streaming wreszcie zaczyna się opłacać firmom medialnym, jest jednak pewien haczyk — aby to osiągnąć, konsumenci muszą ponieść wyższe koszty abonamentu i coraz wyższe ceny.
Tradycyjne firmy medialne weszły na rynek streamingu z naciskiem na pozyskiwanie abonentów i konkurowanie z liderami kategorii Netflixa Tradycyjne pakiety telewizji kablowej tracą klientów. Teraz szukają zwrotu z inwestycji w treści, Disneya, Odkrycie Warner Bros Inni mają na celu osiąganie zysków poprzez transmisje na żywo.
Ich strategie obejmują oferowanie tańszych modeli z reklamami; Uruchamianie pakietów platformy; I połóż kres udostępnianiu haseł, ale wyższe ceny przyniosły bardziej bezpośrednie skutki w kierunku rentowności.
„Lata, w którym priorytetowo traktowano wzrost liczby użytkowników przy niskich cenach, minęły” – powiedział Mike Proulx, wiceprezes i dyrektor ds. badań w firmie Forrester.
Disney powiedział w zeszłym tygodniu, że jego powiązane usługi przesyłania strumieniowego – Disney+, Hulu i ESPN+ – po raz pierwszy przyniosły zysk w trzecim kwartale roku podatkowego. Choć firma pozyskała nowych abonentów, osiągnięcie to w dużej mierze wynika ze wzrostu cen.
Dyrektor generalny Bob Iger powiedział podczas rozmowy telefonicznej o wynikach finansowych, że Disney „zasłużenie” wycenił rynkową wartość ze względu na kreatywny wkład firmy i ulepszenia produktów. Zaznaczył, że przy poprzednich podwyżkach cen firma nie odnotowała „znaczącej” liczby odejść klientów.
„Kiedy patrzymy na nasze portfolio… widzimy wzrost konsumpcji i popularność naszej oferty, co daje nam dźwignię cenową, którą naszym zdaniem posiadamy” – powiedział Iger.
Wysokie ceny
W ciągu ostatnich kilku lat ceny głównych usług przesyłania strumieniowego uległy licznym wzrostom i zmianom.
Tylko w ciągu ostatnich pięciu miesięcy cztery firmy zajmujące się streamingiem ogłosiły podwyżki cen: Warner Bros. Max; Odkrycie, Comcast Paw, Disney i Paramount.
Przed ogłoszeniem zysków Disney ogłosił, że podniesie ceny transmisji strumieniowej o 1 do 2 dolarów miesięcznie dla Hulu, Disney+ i ESPN+.
Podobny do Disneya, Najważniejsza globalna Jej działalność w zakresie transmisji strumieniowej, skupiona na sztandarowej usłudze Paramount+, osiągnęła rentowność, podała w zeszłym tygodniu firma Paramount, firma zajmująca się streamingiem, podczas telekonferencji dotyczącej wyników kwartalnych.
Paramount zauważył podczas rozmowy, że średni światowy przychód na użytkownika wzrósł o 26% w przypadku Paramount+, odzwierciedlając wzrost cen w trzecim kwartale 2023 r. Tymczasem dodatkowe podwyżki cen Paramount+ wejdą w życie w tym miesiącu. Firma spodziewa się, że będzie to miało wpływ finansowy czwarty kwartał.
Chociaż Comcast oferował przed igrzyskami olimpijskimi roczną subskrypcję przez ograniczony czas za 19,99 dolarów, tego lata firma podniosła miesięczny koszt usługi z reklamami o 2 dolary, co oznaczało drugą podwyżkę cen w tym roku. W czerwcu Warner Bros. Discovery podniosło także koszt usługi Max bez reklam o 1 dolara miesięcznie.
„Przez dekadę ogromna ilość wysokiej jakości treści była oferowana po cenach znacznie niższych od uczciwej wartości rynkowej i myślę, że jest to w trakcie naprawiania” – powiedział Gunnar Weidenfels, dyrektor finansowy Warner Bros. Discovery, podczas publiczna konferencja branżowa przeszłości. „Zaobserwowaliśmy wzrost cen w prawie każdym konkurencyjnym zestawie”.
Kiedy Disney odnotował wzrost przychodów w zeszłym kwartale, był on spowodowany głównie wyższymi cenami subskrypcji, stwierdził Proulx z Forrester, ponieważ sam wzrost liczby użytkowników i przychody z reklam nie zapewniłyby rentowności.
To w pewnym stopniu obciąża konsumentów kosztem wzrostu przychodów, a użytkownicy odczuwają tę presję – dodał.
Według Hub Entertainment Research, w ankiecie przeprowadzonej wśród 3000 konsumentów 90% zgodziło się, że abonamenty na strumieniowe przesyłanie wideo podnoszą ceny częściej niż w przeszłości.
Wsparcie reklam
Sojusz fotograficzny | Sojusz fotograficzny | Obrazy Getty’ego
Jednocześnie firmy namawiają konsumentów do korzystania z kategorii zawierających reklamy – które często są tańsze niż streaming bez reklam – próbując przyciągnąć więcej reklamodawców, twierdzi Proulx.
I wielu z tych konsumentów wybiera tę opcję.
„Spodziewamy się znaczącego wzrostu w przyszłości, ponieważ coraz więcej abonentów wybiera kategorię reklam lekkich, co stanowiło ponad 40% wszystkich nowych subskrybentów na świecie w zeszłym kwartale” – powiedział Weidenfels z Warner Bros. Discovery podczas rozmowy telefonicznej dotyczącej wyników w zeszłym tygodniu. Ad lite odnosi się do najtańszego poziomu subskrypcji Maxa
Firmy medialne zauważyły, że wzrosła liczba reklam przesyłanych strumieniowo na żywo. Podczas telekonferencji dotyczącej wyników za drugi kwartał Warner Bros. Discovery poinformowało, że przychody z reklam przesyłanych strumieniowo na żywo podwoiły się rok do roku.
Podobnie, według spółki, przychody z reklam Paramount wzrosły o 16% w drugim kwartale, napędzane usługami Paramount+ i Pluto TV.
Według stanu na luty ubiegłego roku w Peacock 75% abonentów korzystało z reklam. Szukaj z antenyW tamtym czasie był to największy udział wśród wszystkich głównych firm zajmujących się streamingiem, za nim uplasowały się Hulu z 57% i Paramount+ z 43%. Firmy zajmujące się streamingiem zazwyczaj nie ujawniają podziału subskrypcji według poziomu.
„Poziom reklamy wszystkich tych firm jest atrakcyjny, ponieważ mogą one generować znaczne przychody z reklam, a także generować opłaty abonamentowe na poziomie reklam” – powiedział Tim Nolen, starszy analityk technologii medialnych w Macquarie.
Dyrektorzy Netflix przez jakiś czas byli przeciwni reklamom, ale w 2022 roku zmienili swoje stanowisko po spowolnieniu wzrostu liczby abonentów. Firma niedawno anulowała także tańszy, pozbawiony reklam plan podstawowy, pozostawiając konsumentów z tym samym opcja Opcja z reklamami za 6,99 USD lub dwa plany bez reklam za 15,49 USD lub 22,99 USD.
Współdyrektor generalny Netflix, Ted Sarandos, powiedział w rozmowie telefonicznej dotyczącej wyników spółki za drugi kwartał, że poziom reklam sprawia, że Netflix jest bardziej dostępny dla użytkowników ze względu na niższą cenę wejścia. Jeśli chodzi o oba poziomy, jeśli chodzi o podnoszenie cen, Sarandos stwierdził, że Netflix dąży do zwiększenia wartości i zaangażowania, zanim abonenci zapłacą więcej.
Ogólnie rzecz biorąc, według badań firmy Forrester konsumenci, którzy muszą ponosić koszty telewizji na żywo, są skłonni znosić reklamy, aby płacić niższe opłaty abonamentowe. Kategorie reklam nie są jednak odporne na wzrost cen. Na przykład Disney+ podnosi teraz ceny swojego planu z reklamami.
Disney zastosował unikalne podejście, uruchamiając w grudniu 2022 r. własny poziom reklam, dając obecnym subskrybentom możliwość płacenia dodatkowych 3 dolarów miesięcznie lub akceptowania reklam. Według Antenna prawie 95% abonentów planu premium Disney+ zapłaciło za strumieniowanie bez reklam.
Warner Bros. Discovery oświadczyło podczas telekonferencji dotyczącej zysków, że w lipcu odnotowało mniej strat klientów niż oczekiwano, po podniesieniu ceny usługi przesyłania strumieniowego bez reklam o 1 dolara.
„Dopóki nie nastąpi masowy exodus użytkowników, Disney (i inne firmy) będą nadal podnosić ceny” – powiedział Proulx.
Utrzymaj subskrybentów
Opiera się61 | Opiera się61 | Obrazy Getty’ego
Jedna kluczowa rzecz przemawia na korzyść dostawców usług przesyłania strumieniowego: na różnych platformach użytkownicy często nie chcą rezygnować z treści, których chcą, nawet gdy koszty rosną, powiedział John Jegenjak, założyciel Hub Entertainment Research.
Jednak według Proulx całkowity koszt przesyłania strumieniowego może czasami przekraczać koszt kabla w przypadku niektórych konsumentów, ponieważ treści, które konsumują, są podzielone na różne platformy.
W odpowiedzi firmy takie jak Disney, Paramount i Warner Bros. Discovery uciekły się do połączenia swoich usług w jedną ofertę ze zniżkami. Według Proulx w przypadkach, gdy streaming nie jest już tańszy niż tradycyjna telewizja, pakiety pozwalają konsumentom zaoszczędzić pieniądze podczas uzyskiwania dostępu do treści telewizyjnych za pośrednictwem różnych usług.
Zdaniem Nolena pakiety stanowią dla dostawców szansę na zwiększenie przychodów, ponieważ oczekują, że mniej osób zrezygnuje z subskrypcji pakietowych niż w przypadku subskrypcji samodzielnych.
„Nowy świat streamingu nie jest tak dochodowy jak stary świat płatnej telewizji. Wszyscy się już o tym przekonali i wymyślają sposoby, aby przynajmniej spróbować poprawić jego losy, a pakiety oprogramowania są jednym z takich sposobów” – powiedziała Nolen.
Streamerzy zwiększają także całkowitą liczbę użytkowników, eliminując udostępnianie haseł. w ubiegłym roku, Netflixa Członkowie zostali ostrzeżeni, że konta mogą być współdzielone tylko w jednym gospodarstwie domowym, a Disney zrobił coś podobnego reklama na początku tego roku, a Warner Bros. Discovery wkrótce pójdzie w ich ślady.
Ponieważ jednak konsumenci w dalszym ciągu borykają się z rosnącymi kosztami abonamentu, Gegenjak wskazuje na szerszą konkurencję w przestrzeni przesyłania strumieniowego. Chociaż początkowo niskie ceny abonamentu pomogły innym dostawcom usług przesyłania strumieniowego zwiększyć liczbę abonentów, stwierdził, że nie stać ich na dalsze robienie tego.
„Kwota, jaką ludzie są w stanie zapłacić, oraz ilość treści, które do tej pory otrzymali, to po prostu absurdalnie dobra oferta i nie sądzę, że będzie trwała” – stwierdził Jegenjak.
Ujawnienie: Comcast jest właścicielem NBCUniversal, spółki-matki CNBC i współwłaścicielem Hulu. NBCUniversal jest także właścicielem NBC Sports i NBC Olympics, które posiada prawa do transmisji w USA wszystkich letnich i zimowych meczów do 2032 roku.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii