Rekordy prędkości nadal będą ścigane. Dominującym hasłem jest, aby samochód był większy, mocniejszy, lżejszy i szybszy. I oczywiście, jeśli ci się uda, musisz to przetestować. Bo jeśli test urządzenia nie potwierdzi Twoich twierdzeń, to cóż, są to tylko twierdzenia. Ale z dużą prędkością wiąże się duże ryzyko, szczególnie w świecie supersamochodów i supersamochodów. Po prostu zapytaj Hennessey Performance.
W poniedziałek producent z Teksasu przeprowadzał testy nowego układu aerodynamicznego dla swojego supersamochodu Venom F5 przy prędkości od 0 do 250 mil na godzinę, kiedy coś poszło nie tak. Opublikowano w mediach społecznościowychZałożyciel i właściciel firmy, John Hennessey, stwierdził, że prototyp Venom F5 osiągał dobre wyniki w zakresie przyspieszenia, gdy problem z dociskiem spowodował, że kierowca testowy stracił kontrolę. Hennessy nie podał wielu szczegółów wypadku poza podziękowaniem służbom ratowniczym i personelowi na miejscu oraz stwierdzeniem, że kierowca wyszedł „bez obrażeń”.
Mówi się, że Venom F5 „Revolution” Coupe, nowa, zorientowana na tor wersja standardowego coupe, zapewnia docisk ponad 800 funtów przy 300 km/h i ponad 1400 funtów przy 400 km/h. Hennessey nie wspomniał, który model Venom F5 był testowany, ale zdolność kierowcy do uzyskania siły docisku nawet zbliżonej do podanych wartości świadczy o ogólnej wytrzymałości i bezpieczeństwie samochodu. Jednak prawdopodobnie było to okropne przeżycie.
Znalezienie miejsca do przetestowania pojazdu przy tak dużych prędkościach było wyzwaniem samym w sobie. Hennessey Performance zwykle kończy na trybunach. Na potrzeby tego konkretnego testu zespół Hennessey przebywał w ośrodku lądowania wahadłowców w Centrum Kosmicznym im. Kennedy’ego.
Venom F5 został ogłoszony w 2017 roku i oferował 1600 koni mechanicznych za cenę 1,6 miliona dolarów. A kiedy w 2021 r. wreszcie otwarto (i zamknięto) księgi zamówień, wszystko poszło w górę. Moc wynosiła teraz 1817, a cena 2,1 miliona dolarów. Aby jednak osiągnąć prędkość maksymalną wynoszącą 311 mil na godzinę, samochód produkcyjny będzie wysyłany bez poduszek powietrznych i z płytkami typu „pokaż i pokaż” wyłącznie nabywcom w Stanach Zjednoczonych.
Jednak ilość 24 sztuk samochodu została wyprzedana.
Venom F5 wyposażony jest w 6,6-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem, nadwozie i podwozie z włókna węglowego, waży niecałe 3000 funtów i może przyspieszyć od 0 do 60 mil na godzinę w 4,7 sekundy. W zeszłym roku ogłoszono wersję dostosowaną do toru. Ograniczone do zaledwie 24 samochodów, Venom F5 „Revolution” Coupe ponownie kalibruje silnik „Fury” standardowego coupe i dodaje inne modyfikacje, takie jak ulepszenia aerodynamiczne, dostrojone zawieszenie, nowe koła i nawiew powietrza montowany na dachu. Model Revolution będzie kosztować 2,7 miliona dolarów.
Hennessey powiedział, że zespół „oceni dane aerodynamiczne, aby określić pierwotną przyczynę” utraty docisku.
More Stories
Premiera PlayStation 5 Pro planowana jest za kilka tygodni
Kuo: Aktualizacja pamięci RAM do 12 GB w przyszłym roku będzie ograniczona do iPhone’a 17 Pro Max
Firma zajmująca się sztuczną inteligencją Midjourney zapowiada produkt sprzętowy w nowej formie