Niedawno w Arizonie była 20-miesięczna dziewczynka Zamknięty w Tesli Modelka Y po wyczerpaniu się akumulatora w samochodzie, co doprowadziło do „sytuacji zagrażającej życiu”, w której strażacy musieli wyważyć drzwi siekierą, aby ją ratować.
Renee Sanchez, babcia dziewczynki, umieściła ją w foteliku samochodowym na wycieczkę do zoo w Phoenix. Po zamknięciu tylnych drzwi Sanchez podeszła do przodu swojego samochodu i stwierdziła, że drzwi się nie otwierają: samochód był martwy.
„Nie mogłam się dostać. Mój klucz do telefonu nie chciał tego odblokować. Moja karta nie chciała tego odblokować” – powiedziała lokalnej stacji informacyjnej. Rodzina AZ.
Michael Brooks, dyrektor wykonawczy organizacji non-profit Center for Auto Safety, powiedział: szczęście Małe dziecko uwięzione w samochodzie podczas upału w Arizonie może w ciągu 15 minut stać się niezwykle bezbronne. Po 30 minutach wiele dzieci umiera w nagrzanych samochodach.
Sanchez, który znalazł się w sytuacji, którą Brooks określił jako „zagrażającą życiu”, nie miał innego wyboru, jak tylko zadzwonić pod numer 911. Strażacy ze Scottsdale wbiegli na miejsce i poczuli się sfrustrowani, gdy zobaczyli, jaki to typ pojazdu.
„Pierwszą rzeczą, jaką powiedzieli, było: «Och, to Tesla»”. „Nie możemy jeździć tymi samochodami” – powiedział Sanchez. „A ja odpowiedziałem: «Nie obchodzi mnie, czy będziesz musiał rozcinać mój samochód.» Po prostu to wyjmij.
Strażacy wybili siekierą okno, przedostali się przez okno i wyciągnęli chłopczyka z samochodu.
Sanchez powiedział, że przez pierwsze kilka minut z dziewczyną wszystko było w porządku, ale w trakcie zamieszania bardzo się przestraszyła i zaczęła płakać. Gdy wysiadła z samochodu, ratownicy dali jej czapkę, aby ją uspokoić.
Gdy zobaczył, że z wnuczką wszystko w porządku, „potem przyszedł gniew” – powiedział Sanchez. „Wszystkie myśli są takie: «O mój Boże, mogło być o wiele gorzej».
Jego 12-woltowy akumulator zasilający instalację elektryczną samochodu padł bez ostrzeżenia. Samochody Tesli powinny mieć stałe znaki ostrzegawcze, gdy ich 12-woltowy akumulator jest niski, powiedział Mike Klimkowski, ekspert ds. pojazdów elektrycznych.
Samo wyłączenie akumulatora „wydaje się bardzo dziwne” – dodał.
Przedstawicielka działu serwisu Tesli potwierdziła Sanchez, że w rzeczywistości nie otrzymała żadnych ostrzeżeń. Tesla nie odpowiedziała szczęścieO komentarz poproszono w czasie prasowym.
„Bezpieczeństwo jest na ostatnim miejscu”
Tam mechanizm— opisano w internetowym przewodniku bezpieczeństwa Tesli — aby kierowcy mogli otwierać samochody, gdy utkną na zewnątrz, czego nie byli świadomi ani Sanchez, ani strażacy, którzy przybyli na ratunek jej wnuczce. Obejmuje to otwarcie trzycalowego koła w pobliżu przodu pojazdu, zwanego podnoskiem, wyciągnięcie kabli z wnętrza i podłączenie tych kabli do zewnętrznego źródła zasilania (takiego jak przenośny rozrusznik). Umożliwiłoby to otwarcie pokrywy bagażnika, zapewniając kierowcom dostęp do 12-woltowego akumulatora, który mogliby następnie zasilić.
Dla Klimkowskiego, który kieruje A Niedochodowy Zadaniem strażaków, których zadaniem jest nauczanie służb ratowniczych w zakresie bezpieczeństwa pojazdów elektrycznych, jest to, że nie wiedzą, jak obsługiwać Teslę. Twierdzi, że proces ten byłby szybszy i łatwiejszy niż zhakowanie samochodu.
„Edukacja jest obowiązkiem straży pożarnej” – powiedział Klimkowski. Tesla i większość innych producentów samochodów udostępnia na swoich stronach internetowych przewodniki dotyczące reagowania w sytuacjach awaryjnych, dostępne dla osób udzielających pierwszej pomocy. Klimkowski powiedział, że na producentach nie spoczywa obowiązek dalszego kształcenia strażaków.
Przyznaje jednak, że lokalne jednostki straży pożarnej nie mają wystarczającego specjalistycznego przeszkolenia, aby radzić sobie z takimi zdarzeniami. Dlatego założył organizację non-profit: aby zapewnić straży pożarnej środki umożliwiające uzyskanie pomocy z zewnątrz i „przeniesienie się do nowego świata”.
Brooks, dyrektor wykonawczy Center for Auto Safety, uważa, że „śmieszne” jest obwinianie strażaków za to, że nie wiedzą, jak otworzyć samochód.
„To nie wina strażaków, że Tesla wybrała elektroniczne zamki do drzwi, które nie mają odpowiednich zabezpieczeń awaryjnych” – stwierdził.
Tesla ma drzwi, które można otworzyć ręcznie, gdy jesteś w samochodzie i nie możesz wyjść, ale są one nieoznaczone, w przeciwieństwie do pasów bezpieczeństwa i poduszek powietrznych. To był wybór Tesli, aby przedłożyć „formę nad funkcjonalność” – powiedział Brooks i ostatecznie było to „niebezpieczne”.
„Kiedy nie ma federalnej normy określającej sposób produkcji tych pojazdów, Tesla rzadko wybiera bezpieczne metody” – zauważył Brooks. „Zazwyczaj wybierają coś efektownego: bezpieczeństwo jest na ostatnim miejscu”.
Brooks dodał, że ten incydent przyczynił się do „kompleksowego niepowodzenia w kulturze bezpieczeństwa Tesli”. Na początku tego roku Tesla była zmuszona wycofać prawie 2,2 miliona pojazdów w prawie każdym modelu sprzedanym od 2012 roku. W zeszłym roku zmarła Angela Chao, dyrektor generalna branży ładowania i szwagierka przywódcy mniejszości w Senacie Mitcha McConnella Tesla na autostradę. Lake i został uwięziony.
Klimkowski uznał jednak za niesprawiedliwe obwinianie Tesli za problem, z którym borykają się wszystkie pojazdy wyposażone w elektryczne systemy otwierania drzwi. Powiedział, że Tesla dokłada wszelkich starań, aby podnosek był wyraźny i widoczny dla służb ratowniczych.
Ale są tysiące służb ratowniczych i co najmniej 150 różnych typów pojazdów; Nie można oczekiwać, że strażacy nauczą się na pamięć procedur bezpieczeństwa dla każdego pojazdu, powiedział Brooks. Tesla nie powinna ukrywać swoich zabezpieczeń ze względu na wygląd.
Ze swojej strony Sanchez stanęła po stronie Brooksa, twierdząc, że Tesla potrzebuje lepszych systemów ratunkowych i większej edukacji dla osób udzielających pierwszej pomocy. Była byłą fanką Tesli, ale ten epizod odsunął ją od firmy.
„Popieram Teslę. Kiedy to działa, jest świetnie, ale kiedy nie, może być śmiertelne” – powiedział Sanchez.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii