Departament Sprawiedliwości USA tak zrobił Złożył pozew przeciwko Adobe, utrzymując, że firma oszukuje konsumentów, ukrywając opłaty za wcześniejsze rozwiązanie umowy i utrudniając klientom rezygnację z subskrypcji.
W złożonej w poniedziałek skardze Departament Sprawiedliwości napisał, że „Adobe zaszkodziło konsumentom, zapisując ich do bardziej opłacalnego domyślnego planu subskrypcji bez jasnego ujawnienia ważnych warunków planu”.
Rząd twierdzi, że firma Adobe namawiała konsumentów do korzystania z „rocznej, płatnej miesięcznej subskrypcji”, nie informując ich, że anulowanie planu w pierwszym roku będzie kosztować setki dolarów.
Adobe ujawnia opłaty za wcześniejsze rozwiązanie umowy tylko wtedy, gdy abonenci próbują zrezygnować, zamieniając opłaty za wcześniejsze zakończenie umowy w „potężne narzędzie do zatrzymywania” poprzez wciąganie konsumentów w subskrypcje, których już nie chcą – wynika ze skargi.
„Podczas rejestracji firma Adobe ukrywa istotne warunki swojego planu APM drobnym drukiem oraz za polami tekstowymi opcji i hiperłączami, co stanowi dowód ujawnień, które mają pozostać niezauważone i których większość konsumentów nigdy nie widzi” – wynika ze skargi. „Adobe zapobiega anulowaniu rezerwacji, stosując uciążliwy i złożony proces anulowania”.
Adobe twierdzi, że planuje odeprzeć te twierdzenia w sądzie.
„Usługi subskrypcyjne są wygodne, elastyczne i opłacalne, dzięki czemu użytkownicy mogą wybrać plan, który najlepiej odpowiada ich potrzebom, harmonogramowi i budżetowi” – stwierdziła w oświadczeniu Dana Rao, główny doradca prawny i dyrektor ds. zaufania firmy Adobe. „Naszym priorytetem jest zapewnienie naszym klientom zawsze pozytywnych doświadczeń. Przestrzegamy warunków naszych umów subskrypcyjnych i mamy prosty proces anulowania.
Ze skargi Departamentu Sprawiedliwości wynika, że firma Adobe naruszyła przepisy federalne mające na celu ochronę konsumentów. Rząd domaga się „nakazu sądowego, kar cywilnych, godziwego zadośćuczynienia pieniężnego, a także innych środków”.
Adobe przeszło na model subskrypcyjny w 2012 roku i zaczęło prosić konsumentów o cykliczne płacenie za dostęp do oprogramowania firmy. W przeszłości użytkownicy mogli uzyskać dostęp do oprogramowania firmy po uiszczeniu jednorazowej opłaty. Federalna Komisja Handlu zauważa, że większość przychodów firmy stanowią subskrypcje.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii