Costco (COST) odnotowało kolejny ważny kwartał, ponieważ konsumenci szukają przyjaznych dla portfela cen na artykuły codziennego użytku.
W czwartkowe popołudnie firma odnotowała sprzedaż netto na poziomie 58,52 miliarda dolarów w porównaniu z szacunkami na poziomie 57,98 miliarda dolarów. Skorygowane zyski spółki w wysokości 3,78 USD również przekroczyły szacunki na poziomie 3,70 USD.
„Zdecydowanie wygrywamy w kategorii artykułów konsumenckich, gdzie widzimy niewielki spadek branży spożywczej i restauracji poza domem” – powiedział dyrektor generalny Ron Vacres, który Stanowisko objął w styczniu– powiedział w rozmowie z inwestorami.
Sprzedaż w tych samych sklepach, z wyłączeniem paliwa, wzrosła o 6,5%, napędzana wzrostem w działalności międzynarodowej (wzrost o 8,5%), w Kanadzie (wzrost o 7,4%) i Stanach Zjednoczonych (wzrost o 6%).
Dzieje się tak w momencie, gdy konsumenci szukają wartości w sklepach spożywczych. Według US Bureau of Labor Statistics, w kwietniu ceny artykułów spożywczych wzrosły o 1,1% w porównaniu z rokiem ubiegłym, ale spadły o 0,2% w porównaniu z marcem.
W miarę zmniejszania się inflacji konsumenci wracają do artykułów uznaniowych, „przede wszystkim zabawek, opon, trawników i ogrodów oraz środków poprawiających zdrowie i urodę” – powiedział podczas rozmowy dyrektor finansowy Gary Millership.
Według danych z tego kwartału hurtownia detaliczna odnotowała wzrost ruchu w ujęciu rok do roku, pokonując takie firmy jak Sam’s Club (WMT) i BJ’s Wholesale Club (BJ). Placer.ai.
Vacris powiedział, że Costco nie będzie musiało wprowadzać powszechnych obniżek cen, tak jak Target i Walmart, aby konkurować o klientów.
„Kupujący [for the company] „Codziennie i co tydzień sprawdzamy ceny i wszyscy je sprawdzamy co miesiąc, więc czujemy się dobrze z tym, gdzie jesteśmy dzisiaj i z naszym pasem startowym, aby zachować konkurencyjność w przyszłości”.
Costco obniżyło ceny niektórych produktów własnej marki, takich jak Kirkland Signature Pine Nuts i Kirkland Signature Frozen Shrimp Skewers.
Handel elektroniczny był kolejnym jasnym punktem ze wzrostem o 20,7%, a według Millership „głównym czynnikiem było złoto i srebro w sztabkach, karty podarunkowe i sprzęt komputerowy”. Liczba pobrań nowych aplikacji wzrosła o 32% do 35 milionów.
Firma rozszerzyła także współpracę z Uber Grocery w USA i Kanadzie.
W obszarze logistyki dostawy wzrosły o 28% rok do roku. Ta firma dostawcza konkuruje z Best Buy (BBY) i oferuje takie produkty, jak telewizory, komputery, sprzęt AGD, opony, a nawet materace.
Costco eksperymentuje z oferowaniem zapasów magazynowych online, ale Vakris twierdzi, że firma zamierza utrzymać swoje doświadczenie w sklepach stacjonarnych.
Składki członkowskie, będące głównym źródłem przychodów, były zgodne z szacunkami na poziomie 1,12 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 7,6% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Członkostwo Costco Gold Star kosztuje 60 USD rocznie, a członkostwo Executive kosztuje 120 USD. W zeszłym roku niektórzy mieszkańcy ulicy spodziewali się, że Costco podniesie opłaty tego lata.
W trzecim kwartale firma miała łącznie 74,5 miliona płatnych członków, w tym 34,5 miliona członków kadry kierowniczej.
Kiedy analityk zapytał, czy podwyższą opłaty, Millership odpowiedział: „To nadal ma miejsce, gdy podnosimy opłaty, a nie jeśli je zwiększamy”.
Oferowanie rozwiązań reklamowych może stanowić szansę, biorąc pod uwagę dostęp Costco do danych członków. Amerykański oddział medialny Walmart, Walmart Connect, odnotował wzrost sprzedaży o 26% Najnowsze wyniki kwartalne.
Akcje Costco wzrosły o 25% od początku roku, przewyższając 10% wzrost indeksu S&P 500 (^GSPC), i osiągnęły rekordową wysokość przed ogłoszeniem wyników finansowych za trzeci kwartał. Po tym raporcie akcje spółki spadły w piątek na początku notowań o prawie 2%.
„Nadal uważamy, że wycena premium jest uzasadniona, biorąc pod uwagę doskonałe perspektywy globalnego wzrostu jednostek Costco, jej wiodącą pozycję konkurencyjną i historię generowania zysków na akcjach” – napisał analityk Oppenheimer Rupesh Parikh w nocie dla klientów przed publikacją raportu. Kierownictwo może z czasem odblokować większą wartość dla akcjonariuszy, kierując alternatywnymi źródłami przychodów”.
Akcje spółki w dalszym ciągu zyskują dzięki bogatej bazie klientów oraz długiej historii stałego wzrostu udziału w rynku, napisał analityk JPMorgan Christopher Horvers.
Podsumowanie zarobków:
Oto, co Costco zgłosiło w swoich zyskach za trzeci kwartał fiskalny, w porównaniu z szacunkami Wall Street:
Sprzedaż netto: 58,52 miliarda dolarów w porównaniu do 57,98 miliarda dolarów
Skorygowany zysk na akcję: 3,78 USD w porównaniu z 3,70 USD
Całkowita sprzedaż porównywalnej spółki, bez paliwa: 6,5% w porównaniu z 5,93%
-
Wzrost sprzedaży w tym samym sklepie w USA: 6% w porównaniu z 5,51%
-
Wzrost sprzedaży w tym samym sklepie w Kanadzie: 7,4% w porównaniu z 6,96%
-
– Pozostałe kraje: 8,5% wobec 7,46%.
Rozwój handlu elektronicznego: 20,7% w porównaniu z 11,5%
Opłaty członkowskie: 1,12 miliarda dolarów w porównaniu do 1,12 miliarda dolarów
—
Brooke DiPalma jest starszą reporterką w Yahoo Finance. Śledź ją na Twitterze pod adresem @Brooke De Palma Możesz też wysłać jej e-mail na adres [email protected].
Kliknij tutaj, aby uzyskać najnowsze wiadomości i wydarzenia dotyczące akcji spółek detalicznych, które pomogą Ci lepiej kierować strategią inwestycyjną
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii