Terminal A na międzynarodowym lotnisku LaGuardia dla JetBlue i Spirit Airlines w Nowym Jorku.
Leslie Josephs | CNBC
Sędzia federalny zablokował zakup przez JetBlue Airways budżetowego rywala Spirit Airlines, co było wielką wygraną Departamentu Sprawiedliwości za czasów Bidena, który pozwał do sądu o wstrzymanie fuzji, twierdząc, że podniesie to ceny dla niektórych z najbardziej wrażliwych na cenę konsumentów.
Proponowany przez JetBlue zakup Spirit po obniżonej cenie 3,8 miliarda dolarów stworzyłby piątą co do wielkości linię lotniczą w kraju, a transakcja, zdaniem linii lotniczych, pomogłaby jej lepiej się rozwijać i konkurować z większymi rywalami, takimi jak Delta i United.
Decyzja wydana we wtorek przez sędziego federalnego w Bostonie stanowi zwycięstwo Departamentu Sprawiedliwości, który agresywnie stara się blokować umowy, które uważa za antykonkurencyjne.
„Plan JetBlue wyeliminowałby wyjątkową konkurencję ze strony Spirit – i około połowy wszystkich miejsc w ultra tanich liniach lotniczych w branży – i pozostawiłby dziesiątki milionów podróżnych w obliczu wyższych cen i mniejszego wyboru” – stwierdził Departament Sprawiedliwości w swoim raporcie . Pozew złożony w marcu.
Akcje Spirit spadły po ogłoszeniu decyzji i spadły o 60%, podczas gdy akcje JetBlue oscylowały pomiędzy wzrostami i stratami.
Żadna z linii lotniczych nie skomentowała od razu tej decyzji.
Zobacz listę…
Akcje Spirit Airlines i JetBlue Airways rosną po tym, jak sędzia federalny zablokował proponowaną fuzję przewoźnika.
JetBlue twierdzi, że dostęp do podobnej floty samolotów Airbus firmy Spirit umożliwi jej szybki rozwój w sytuacji niedoboru samolotów i pilotów, a według niej spółka musi konkurować z większymi liniami lotniczymi. W poprzednich latach konsolidacji United, Delta, American i Southwest kontrolowały około trzech czwartych rynku krajowego.
Decyzja ta stawia nowojorską spółkę JetBlue przed kolejnymi krokami, ponieważ wyznacza nowemu dyrektorowi generalnemu Joannie Geraghty zadanie skierowania linii lotniczej na nową ścieżkę. Geraghty został ogłoszony następcą dyrektora generalnego Robina Hayesa po tym, jak na początku tego miesiąca oznajmił, że odchodzi na emeryturę.
Linia lotnicza działa w niezwykle zatłoczonej przestrzeni powietrznej Nowego Jorku i innych miast i planowała wykorzystać Spirit jako sposób na dotarcie do większej liczby tras i pasażerów.
JetBlue planował przeprojektować swoje żółte samoloty Spirit, usuwając oznakowanie i siedzenia z przepełnionych samolotów, aby zapewnić bardziej model z pełnym zakresem usług.
W ostatnich latach Spirit szybko się rozwinął, oferując niskie stawki i opłaty za wszystko inne, od przydziału miejsc po bagaż podręczny.
To najświeższa wiadomość. . Prosimy o ponowne sprawdzenie aktualizacji
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii