CNN
—
Jeśli myślisz o zakupie nowego samochodu, prawdopodobnie oglądasz wiadomości, że może się to zdarzyć Zjednoczeni pracownicy samochodowi On uderza. I tak, zdaniem ekspertów, dla osób kupujących określone modele samochodów osobowych, ciężarowych lub SUV-ów mogą wystąpić poważne wady, przynajmniej w dłuższej perspektywie.
Nie ma jednak jednej odpowiedzi na pytanie, co powinien zrobić kupujący samochód. Zależy to od samochodu, który kupujesz i poziomu elastyczności, jaką masz w zakresie wyboru. Po pierwsze, pamiętaj, że strajki UAW grożą tylko General Motors, Ford i Stellaants, więc jeśli myślisz o zakupie Toyoty, Hondy lub Hyundaia, ewentualny strajk nie zrobi ci dużej różnicy.
A jeśli rozważasz zakup Forda, Chevroleta lub Jeepa – marek wytwarzanych odpowiednio przez Forda, GM i Stellantis – ale nie jesteś do końca pewien co do dokładnego koloru lub opcji, być może nadal będziesz miał czas na zabawę wokół, nawet jeśli strajk nastąpi.
Ale nacisk położony jest na „moc”.
Producenci samochodów właśnie odbudowują się po zakłóceniach w produkcji spowodowanych niedoborami części związanymi z koronawirusem. Zapasy nowych samochodów są niższe niż przed poprzednimi strajkami, powiedział Pat Ryan, dyrektor generalny serwisu samochodowego CoPilot, który dokładnie śledzi stany magazynowe dealerów.
Istnieją różnice nawet pomiędzy tymi trzema firmami. GM ma najmniejszy asortyment ze wszystkich trzech, natomiast Stellantis – produkujący między innymi modele Jeep, Dodge i Ram – ma znacznie więcej pojazdów u swoich dealerów.
„Mają dużo zapasów, a to może pomóc im pozbyć się ich części” – powiedział Ryan o Stellantis.
Z drugiej strony, jeśli szukasz SUV-a lub ciężarówki GMC, Chevy lub Cadillac, w przypadku niektórych z tych modeli faktycznie istnieją czasy oczekiwania. Jest to szczególnie prawdziwe, jeśli chcesz czegoś bardzo konkretnego, powiedział Ryan.
„Wyzwanie związane z zakupem niektórych z tych rzeczy polega na tym, że naprawdę nim jesteś „Będziesz musiał zamówić lub poczekać, aż dostaniesz dokładnie to, czego chcesz” – powiedział.
Evan Drury, analityk branżowy w Edmunds.com, powiedział, że jeśli będziesz bardziej elastyczny w swoich wyborach, nie ma powodu do paniki podczas zakupów. Jeśli strajk będzie trwał zbyt długo, minie bardzo mało czasu, zanim sytuacja się pogorszy.
„Jeśli spojrzysz na amerykańskiego producenta samochodów, już widzisz, że oferuje niskie oferty [interest rate financing]„Oferują zwrot pieniędzy za niektóre rzeczy” – mówi ze smutkiem. „Być może pociągnę za spust wcześniej niż później, abyśmy nie utknęli w potencjalnej szarej strefie za trzy do czterech miesięcy, kiedy w przypadku zamknięcia fabryk mogą zacząć osiągać słabsze wyniki”.
Poza Stellantisem jest jeszcze kilka konkretnych modeli, których jest obecnie pod dostatkiem, zauważyła Michelle Krebs, analityk w AutoTrader. Ford Bronco Sport, Escape, Chevrolet Equinox i pełnowymiarowe pickupy są powszechnie dostępne, poinformowała w e-mailu.
Ryan zauważył jednak, że pickupy, ze względu na dużą różnorodność typów i opcji, zazwyczaj wymagają większej różnorodności opcji, aby klienci mogli znaleźć w ofercie to, czego chcą.
Można by pomyśleć, że modeli produkowanych w Meksyku czy Kanadzie, gdzie fabryki nie zatrudniają pracowników UAW, nigdy nie zabraknie z powodu strajku w Stanach Zjednoczonych. Niestety tak nie jest, ponieważ fabryki producentów samochodów w Ameryce Północnej, w tym w Kanadzie i Meksyku, są ze sobą powiązane, mówi Thomas Goldsby, profesor zarządzania łańcuchem dostaw na Uniwersytecie Tennessee. Napisano w e-mailu.
Podkreślił, że fabryki w Stanach Zjednoczonych wysyłają komponenty do fabryk za amerykańską granicą. Zatem produkcja samochodów w fabrykach w Meksyku i Kanadzie może w pewnym momencie zostać wstrzymana, jeśli strajk będzie kontynuowany.
Niektóre modele tych marek są importowane spoza Ameryki Północnej. Na przykład Chevrolet Trailblazer i Trax są produkowane w Korei Południowej, Dodge Hornet firmy Stellantis produkowany jest we Włoszech, a Buick Envision firmy GM jest montowany w Chinach.
Goldsby powiedział, że jest mało prawdopodobne, aby strajki dotknęły fabryki samochodów na innych kontynentach, ponieważ producenci samochodów rzadko wysyłają kluczowe komponenty między fabrykami na różnych kontynentach.
„W pewnym sensie może się okazać, że przypomina to trochę kupowanie samochodów w okresie niedoboru pojazdów po koronawirusie” – powiedział Ryan.
„Prawdopodobnie będzie to dość specyficzne w przypadku niektórych marek, zwłaszcza niektórych modeli, gdzie naprawdę to poczujesz i zobaczysz” – powiedział. „Szczerze mówiąc, to może być ciekawy czas na ponowne rozważenie marek Stellantis, jeśli któraś z nich przypadła Ci do gustu, ponieważ prawdopodobnie dostaniesz na nią znacznie lepszą ofertę”.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii