Nota wydawcy: Ten artykuł został pierwotnie opublikowany przez biznes modowyPartner redakcyjny CNN Style.
(CNN) – Współczesne „dziewczyny” nie tylko się rodzą, one są stworzone.
Nieuchwytny termin opisujący dziewczynę lub kobietę z taką pewnością je ne sais quoiJest częścią języka kulturalnego od prawie 100 lat, a rozsławił go film „To” z 1927 roku z niemą aktorką Clarą Bow w roli głównej – nazywaną często „pierwszą dziewczyną”. Od tego czasu używa się go do opisania wielu kobiet, od muzy Andy’ego Warhola, Edie Sedgwick, przez Biancę Jagger, Caroline Bisset Kennedy i Alexę Chung.
Jednak dzisiejsza grupa dziewcząt IT nie zdobyła tego tytułu przez przypadek. Czy to z konieczności, czy z chęci, za kulisami napędza je dobrze naoliwiona maszyna. Bycie popularną dziewczyną nie jest już tylko efektem ubocznym bycia magnesem dla paparazzi (Bissett Kennedy), uczęszczania na wszystkie odpowiednie imprezy (Jagger), posiadania wpływowych kontaktów (Sedgwick) czy po prostu świetnego stylu (Chung). Dziś stało się to zadaniem samym w sobie – pracą wymagającą wsparcia zespołu, aby można było ją wykonać pomyślnie.
Jednocześnie posiadanie tego „czynnika” staje się coraz bardziej niezbędne, aby w ogóle zaistnieć w świecie mody, zwłaszcza w roli modelki czy influencerki.
„Kiedyś było tak, że można było znaleźć gdzieś fajnego faceta, zrobić mu odpowiednią fryzurę, odpowiednio ubrać i wysłać, i to działało” – powiedziała Jenny Rose, starsza wiceprezes i współszefowa ds. mody . Reprezentowanie na WME Fashion. „To nie jest już możliwe”.
Weźmy na przykład Sofię Richie Grange, bez wątpienia najgorętszą dziewczynę tego lata. Jej ślub w kwietniu 2023 r. na południu Francji wywołał burzę zainteresowania, a użytkownicy TikToka okrzyknęli ją twarzą stylu „starych pieniędzy”. Google wyszukuje jej imię i nazwisko pomnożone przez 100 w dniach przed i po wydarzeniu.
Od tego czasu nawiązała współpracę z takimi markami jak Jo Malone i Maybelline, liczba jej obserwujących na TikToku przekroczyła 3 miliony, usiadła w pierwszym rzędzie podczas pokazu statków wycieczkowych dla Chanel w Los Angeles – luksusowej firmy, która zaprojektowała trzy szyte na miarę stylizacje na jej ślub – i wylądował na okładce Town and Country.
Nie było gwarancji, że śluby Richiego Grange’a będą tak popularne w Internecie ani że będą miały tak wydłużone życie pozagrobowe w Internecie. Ale to nie znaczy, że stało się to przez przypadek.
„W życiu wszystko idzie w górę i w dół” – powiedziała Liat Baruch, stylistka Richiego Geringa. „Ale to coś, co jest zbudowane. Pracujemy razem od jakiegoś czasu. Wiemy, jakie sylwetki się sprawdzają, jakie tkaniny się sprawdzają.
W przypadku osób, które już są widoczne w oczach opinii publicznej, często to zmiana dobrze skoordynowanego i dobrze nagłośnionego stylu prowadzi do statusu „to”.
Anne Hathaway, gwiazda Hollywood od ponad dwudziestu lat, w ostatnich latach, od czasu współpracy z projektantką kostiumów Irene Walsh, przeniknęła na terytorium it-girl, czego efektem były kreacje, które przyciągały pierwsze strony gazet, takie jak biała sukienka Armaniego Privé na zeszłorocznym Festiwalu Filmowym w Cannes czy A odważna fioletowa sukienka mini Valentino (z rajstopami i grubymi platformami) noszona na majowej imprezie Bulgari. Richie Gering przez lata pracowała jako modelka, a w pierwszej dekadzie XXI wieku była również znana jako młodsza siostra Nicole Richie. Jednak nawet jej ślub, podczas którego przyjęła styl „cichego luksusu”, ugruntował jej symbolikę stylu pokolenia Z.
Zwłaszcza reportaże ślubne Vogue stały się ulubionym miejscem dziewcząt, mówi Robyn Delmonte, publicystka, która została twórczynią TikToka, ponieważ wypełnione zdjęciami historie pozwalają ludziom spojrzeć na styl i gust panny młodej z lotu ptaka. o popkulturze na swoim koncie GirlBossTown.
Ivy Getty, wnuczka potentata naftowego J. Paula Getty’ego, eksplodowała w Internecie w listopadzie 2021 r., kiedy podzieliła się z Vogue swoim ślubem w San Francisco. Od tego czasu pojawiła się także na okładce magazynu Town & Country i stała się filarem sceny mody, uczestnicząc w wydarzeniach takich jak Gala Met i Cannes.
Getty ma wszystkie cechy klasycznej dziewczyny – sławną rodzinę, dobry wygląd i wyraźne wyczucie stylu. Jednak w dzisiejszym ekosystemie potrzeba było dodatkowego bodźca, aby zaistnieć w świadomości kulturowej. Relację z jej ślubu zaaranżowała Savannah Engel, założycielka firmy PR Savvy. Od tego czasu duet kontynuuje współpracę, aby wykorzystać zainteresowanie i nowo odkryte możliwości, które pojawiły się przed Getty’m.
„Zabrali się od razu do pracy” – powiedział Getty, spotkał się z Engelem i ekspertką ds. komunikacji strategicznej Federicą Parrochini, aby wyjaśnić jej bezpośrednie i długoterminowe cele, a także przeszedł szkolenie medialne, aby lepiej radzić sobie z tą grupą interesów.
„Chciałam nauczyć się lepiej promować swoją markę, ale jednocześnie nie mieć poczucia, że tworzę markę dla siebie” – powiedziała. „Chciałam po prostu poczuć się, jakbym wystawiała kogoś, kto wydawał mi się prawdziwy”.
Barocchini powiedział, że w przypadku Getty’ego chodziło o ocenę, czy coś w niej, jej życiu i zainteresowaniach jest prawdziwe. Jeśli na przykład bierzesz udział w pokazie mody, chcą, aby był to wizytówka marki, którą naprawdę lubią i którą się interesują.
„Naszym celem nie jest wcale uczynienie jej sławną” – powiedział Engel. „Naszym celem jest stworzenie ich marki. Nie chodzi o najbliższe dwa lata, ale o kolejne 10–15 lat”.
Dzięki mediom społecznościowym dzisiejsze dziewczyny z branży IT mogą wykorzystać siłę interesu publicznego i przekształcić go w długoterminową karierę. Kobieta taka jak Hailey Bieber zaczynała jako modelka i gwiazda mediów społecznościowych, następnie zyskała rozgłos dzięki słynnemu związkowi (i znowu ślubowi na okładce Vogue), zanim założyła własną markę produktów do pielęgnacji skóry Rude, która sprzedaje „glazurowanego pączka” piękny wygląd, który uczynił ją sławną na swoim Instagramie.
„Wyjście na pięć minut, szczególnie w branży modowej, nie jest trudne, ponieważ ludzie zawsze szukają kolejnej rzeczy” – powiedziała Rose. „Ale bycie kimś wielkim i pozostawanie ważnym przez lata jest świadectwem poziomu talentu, z jakim masz do czynienia, a także poziomu zarządzania”.
Możliwości jest więcej, ale stawka jest też większa. Dzisiejsze dziewczyny z branży IT spotykają się z dużą uwagą, zwłaszcza jeśli decydują się na karierę publiczną.
„Nie można być w centrum uwagi opinii publicznej, nie mając protektorów ani twórców marki, a my właśnie tacy jesteśmy” – powiedział Engel. „Rozbudowujemy jej społeczność i budujemy jej markę, ale ją chronimy. Bez tej jednostki wokół ciebie nie byłby możliwy płynny rozwój jako informatyk.
Poza tym konkurencja o status „To” jest większa niż kiedykolwiek wcześniej. Nie tylko osoby z towarzystwa, dziedziczki czy sąsiedzi z Hollywood, ale także wpływowi ludzie mogą – i rzeczywiście – mogą ubiegać się o tytuł.
Jest jednak coś w bogactwie i sławie, czemu ludzie po prostu nie mogą się oprzeć; To rok, w którym ludzie byli zafascynowani cichym luksusem. „Potrzeba innego rodzaju pewności siebie, aby być nieco bardziej stonowanym, a mimo to zostać zauważonym” – powiedział Baruch.
Ta pewność siebie i charyzma – ta pewna rzecz, którą trzeba mieć od ponad stulecia – nadal stanowią zasadniczą część równania, niezależnie od wielkości zespołu, któremu kibicujesz.
„Nawet jeśli masz narzędzia i śledzisz wszystkie konta potrzebne do bycia informatykiem, możesz nie odnieść sukcesu” – mówi Delmonte. „Musisz mieć ten„ czynnik ”, aby to zadziałało”.
Nota wydawcy: Ten artykuł został pierwotnie opublikowany przez biznes modowyPartner redakcyjny CNN Style.
More Stories
Cate Blanchett twierdzi, że we współczesnym społeczeństwie panuje „wyraźny brak wstydu” | Cate Blanchett
Festiwal Filmowy w Wenecji rozpocznie się pokazem Soku z żuka w reżyserii Jenny Ortegi
Nikki Glaser jest gospodarzem Złotych Globów 2025