Notatka redaktora: Subskrybuj otwarty świat, Cotygodniowy biuletyn CNN Travel. Otrzymuj najświeższe informacje na temat lotnictwa, jedzenia i napojów, zakwaterowania i innych wydarzeń związanych z podróżowaniem.
CNN
—
Ach, czasy świetności podróży, kiedy siedzenia były większe, jedzenie lepsze, a Atlantyk można było przepłynąć w niecałe trzy godziny.
Od czasu upadku Concorde w 2003 r. szybkie loty transatlantyckie należą już do przeszłości. Loty między Londynem a Nowym Jorkiem trwają około ośmiu godzin lub około siedmiu godzin w drugą stronę. Rekord wynosi obecnie niecałe pięć godzin z Nowego Jorku do Londynu, zasilanych przyzwoitym strumieniem odrzutowym.
Ale teraz pomysł podróży naddźwiękowych ponownie stał się przedmiotem dyskusji – przez NASA, która uważa, że lot między Nowym Jorkiem a Londynem może w przyszłości trwać mniej niż 90 minut.
Agencja kosmiczna to potwierdziła post na blogu W ramach swojej „strategii dużych prędkości” zbadano niedawno, czy loty komercyjne z prędkością do 4 Mach – czyli ponad 3000 mil na godzinę – będą mogły odbywać się w przyszłości.
Badanie przeprowadzone przez Glenn Research Center należące do NASA wykazało, że istnieją już „potencjalne rynki pasażerskie… na około 50 zidentyfikowanych trasach”. Trasy te zostały ograniczone do tras transoceanicznych, w tym przez północny Atlantyk i Pacyfik, ponieważ kraje, w tym Stany Zjednoczone, zakazują naddźwiękowych lotów lądowych.
Jednak NASA opracowuje „cichy” samolot naddźwiękowy, zwany X-59, w ramach misji Quesst. Agencja ma nadzieję, że nowy samolot ostatecznie doprowadzi do dostosowania tych przepisów, torując drogę samolotom latającym z prędkością od 2 do 4 Machów (1535–3045 mil na godzinę). Maksymalna prędkość Concorde’a wynosiła 2,04 Macha, czyli 1354 mil na godzinę. Samolot poruszający się z prędkością 4 Mach mógłby potencjalnie przelecieć Ocean Atlantycki w mniej niż 90 minut.
Po przeprowadzeniu badań program NASA Advanced Air Vehicle (AAV) wejdzie teraz w kolejną fazę badań nad podróżami z dużymi prędkościami, zlecając firmom opracowywanie projektów i „badanie możliwości podróży lotniczych, identyfikowanie zagrożeń i wyzwań oraz identyfikowanie potrzebnych technologii”. aby osiągnąć prędkość Macha 2.” Agencja stwierdziła: – Oprócz podróżowania, to fakt. Badaniami będą zajmować się dwa zespoły: jeden kierowany przez Boeinga, drugi kierowany przez Northrop Grumman Aeronautical Systems. A każdy z nich będzie wyposażony w projekty samolotów zdolnych do utrzymywania prędkości naddźwiękowych.
Według Lori Ozoroski, kierownika projektu w ramach komercyjnego projektu technologii naddźwiękowej NASA, badania podobne do tych przeprowadzonych dziesięć lat temu ukształtowały rozwój X-59. Dodała, że w ten sam sposób nowe badania „odświeżą wiedzę na temat planów rozwoju technologii i zidentyfikują dodatkowe potrzeby badawcze w zakresie szerszej, szybkiej przepustowości”.
Następna faza uwzględni także „względy bezpieczeństwa, wydajności, ekonomiczne i społeczne” – powiedziała Mary Jo Long Davis, kierownik projektu hipersonicznego w NASA, dodając, że „ważne jest odpowiedzialne wprowadzanie innowacji”.
W lipcu Lockheed Martin Ukończ kompilację Samolot testowy NASA X-59, do którego zaprojektowano Przekształcaj dźwiękowe boomy w zwykłe bityW nadziei umożliwienia naddźwiękowego lotu naziemnego. Testy naziemne i pierwszy lot testowy zaplanowano na koniec tego roku. NASA chce zgromadzić wystarczającą ilość danych, aby przekazać je amerykańskim organom regulacyjnym w 2027 r.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii