Rivian ogłosił, że przyjmie standard ładowania pojazdów elektrycznych Tesli dla swojej przyszłej gamy pojazdów. Umowa daje właścicielom Rivian dostęp do tysięcy stacji Tesla Supercharger w całym kraju i przybliża Teslę o krok do stania się de facto standardem ładowania pojazdów elektrycznych w Stanach Zjednoczonych.
Począwszy od 2024 roku Rivian będzie oferować swoim klientom adaptery, aby mogli uzyskać dostęp do stacji Tesla Supercharger, które korzystają z wtyczki i gniazdka North American Charging (NACS). A w 2025 roku Rivian rozpocznie produkcję ciężarówek R1T i SUV-ów R1S z portem ładowania Tesli, eliminując potrzebę stosowania adaptera.
„Ta umowa upraszcza posiadanie pojazdu elektrycznego, oferując więcej sposobów szybkiego ładowania pojazdu Rivian i wspierając naszą wspólną misję dekarbonizacji transportu”, powiedział Rivian w e-mailu do klientów.
Ogłoszenie Riviana następuje po podobnych ogłoszeniach Forda i General Motors o przyjęciu NACS od Tesli, co daje firmie Elona Muska wyraźną przewagę nad istniejącym standardem ładowania, CCS, znanym również jako wspólny standard ładowania. CCS to uzgodniony standard szybkiego ładowania prądem stałym przyjęty przez większość północnoamerykańskich producentów pojazdów elektrycznych.
Rivian powiedział, że umowa nie wpłynie na jego plan instalacji 3500 szybkich ładowarek w 600 lokalizacjach w ciągu najbliższych kilku lat. Firma Adventure Network wymaga instalacji ponad 10 000 stacji ładowania, w tym najwolniejszych ładowarek poziomu 2.
Supercharger Tesli jest powszechnie uznawany za lepszy od wielu stacji ładowania pojazdów elektrycznych innych firm, z których większość jest wyposażona w wtyczki CCS i rzadziej używany standard ładowania CHAdeMO. Firma twierdzi, że ma 45 000 Superchargerów na całym świecie, z czego 12 000 w Stanach Zjednoczonych. Według Departamentu Energii Tesla obsługuje prawie 2000 stacji szybkiego ładowania w Stanach Zjednoczonych, a także około 5000 ładowarek poziomu 2.
Tesla twierdzi, że jej doładowania są niemal idealne pod względem niezawodności
I podczas gdy inne stacje ładowania pojazdów elektrycznych borykały się z usterkami oprogramowania i wadliwymi ładowarkami, Tesla twierdzi, że jej doładowania są niemal idealne pod względem niezawodności. Firma twierdzi, że średni czas pracy witryn Supercharger w zeszłym roku wyniósł 99,95%, co oznacza nieznaczny spadek w porównaniu z 99,96% w 2021 r.
Do niedawna Superchargery Tesli były dostępne wyłącznie dla właścicieli Tesli – ale zaczęło się to zmieniać kilka lat temu, kiedy firma zaczęła udostępniać pojazdy elektryczne inne niż Tesla. Na początku tego roku administracja Bidena ogłosiła, że Tesla zacznie robić to samo w Stanach Zjednoczonych jako warunek wstępny skorzystania z 7,5 miliarda dolarów na ładowanie pojazdów elektrycznych w ponadpartyjnej ustawie o infrastrukturze.
W przeciwieństwie do Europy, ładowarki Tesli w USA używają zastrzeżonego złącza – to była „konkurencyjna fosa” Tesli, coś, co początkowo zapewniało ochronę przed innymi producentami samochodów. Aby umożliwić dostęp do ładowarek pojazdom innych niż Tesla, firma zainstalowała urządzenie o nazwie „Tesla”.Magiczny Doktor”, gdzie adapter CCS jest nakładany na przewód.
Ale teraz NACS Tesli nabiera rozpędu w stosunku do CCS i może wkrótce stać się de facto standardem ładowania pojazdów elektrycznych w Ameryce Północnej. Z Fordem, General Motors i Rivianem na pokładzie pozostaje pytanie: który producent samochodów będzie następny?
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii