Podróżni za pośrednictwem Twittera wyrażali swoje oburzenie z powodu obsługi opóźnień przez lotnisko.
Kiedy Austin Goldberg przyleciał półtorej godziny wcześniej na swój lot z międzynarodowego lotniska Austin-Bergstrom w piątek rano, był pewien, że ma mnóstwo czasu. Zdecydowanie nie spodziewał się, że przegapi swój lot. Ale on to zrobił.
Rzecznik obiektu powiedział, że problem w kasie biletowej Southwest Airlines doprowadził do „efektu domina” w postaci znacznych opóźnień na całym lotnisku. Dan Landson, rzecznik Southwest, powiedział, że na opóźnienie złożyło się wiele czynników. Według tweetów pasażerów, hordy ludzi ustawiały się w kolejce przed bramkami lotniska, niektóre przez trzy i pół godziny.
„To było jak wycieczka do Disney World” – powiedział Goldberg.
Po staniu w kolejce przez dwie godziny, aby przejść TSA PreCheck, system zaprojektowany w celu przyspieszenia procesu kontroli TSA, Goldberg rzucił się do swojej bramki, ale jego lot do Nowego Jorku był już na pokładzie i bramka była pusta. Był w stanie odwołać drugi etap swojej podróży American Airlines i zarezerwować nowy lot przez Southwest, ale przyznał, że inni mogą nie mieć tyle szczęścia. Powiedział, że nie wie, czy otrzyma zwrot pieniędzy za spóźniony lot.
Goldberg powiedział, że para z małymi dziećmi przed nim przegapiła wycieczkę do Disney World, a ludzie za nim przegapili wycieczkę na wesele.
Dziesiątki podróżnych, takich jak Goldberg, podzieliło się swoją frustracją, publikując zdjęcia tłumów na lotnisku na Twitterze. Niektórzy twierdzili, że spóźnili się na samoloty, a inni skarżyli się na rzekomy brak komunikacji na lotnisku.
więcej: Pożar silnika powoduje przerwanie startu samolotu na lotnisku w Austin
„Rozczarowany Major dziś rano… wielu, wielu pasażerów straciło loty, w tym moja rodzina, długo po przybyciu na lotnisko” – powiedział jeden z użytkowników Twittera. książki. „Brak rentgenowskich skanerów bagażu i brak personelu to poważny problem”.
Konto lotniska na Twitterze odpowiedziało na kilka obaw, umieszczając na Twitterze informacje i adres e-mail, na który podróżni mogą przesyłać pytania: [email protected].
Lotnisko twierdzi, że bilety i sprzęt bagażowy powodują opóźnienia
Landson potwierdził w e-mailu, że linia lotnicza napotkała drobne problemy z systemem odprawy w piątek rano. Napisał, że problemy z lotniskową taśmą bagażową i punktami kontrolnymi TSA pogłębiły opóźnienia na lotnisku. Przeprosił klientów dotkniętych opóźnieniem i napisał, że docenia ich cierpliwość.
więcej: Austin rozstrzyga spory prawne na lotnisku za 88 milionów dolarów i przejmuje kontrolę nad terminalem południowym
Rzecznik lotniska Billy Grimmett napisał w e-mailu, że część systemu obsługi bagażu na lotnisku była tymczasowo niedostępna w piątek, co miało „efekt kaskadowy” na liniach bezpieczeństwa, dodając, że linia lotnicza współpracuje z Administracją Bezpieczeństwa Transportu i partnerami linii lotniczych w celu ustalenia, czy więcej potrzebna była akcja.
„Z niecierpliwością czekamy na wprowadzenie nowego systemu obsługi bagażu za granicą oraz rozszerzenie i ulepszenie punktów kontrolnych w ramach programu Journey With AUS” – napisał Grimmett.
Southwest to bardzo popularna linia lotnicza na lotnisku w Austin. Między styczniem a październikiem 2022 r. pasażerowie z południowego zachodu stanowili około 6,7 mln z całkowitej liczby pasażerów na lotnisku wynoszącej 17,5 mln. Jednak linia lotnicza miała w przeszłości opóźnienia.
Pod koniec grudnia linia lotnicza odwołała lub opóźniła aż 170 lotów przylatujących lub odlatujących przez Austin. W ciągu ostatnich 10 dni 2022 roku Southwest odwołał około 16 700 lotów w całym kraju, co skłoniło Departament Transportu USA do wszczęcia dochodzenia. Do niektórych odwołań przyczyniła się zimowa pogoda.
Nie było połączenia
Wielu podróżnych, w tym Goldberg, wyrażało większą frustrację z powodu obsługi opóźnień przez lotnisko niż problemów z biletami na Southwest. Goldberg powiedział, że ani on, ani podróżujący w jego pobliżu nie otrzymywali wielu wskazówek od personelu linii lotniczych, nawet gdy wyrażali zaniepokojenie spóźnieniem się na lot.
„Nikt nie wiedział, co się dzieje. Próbowali łączyć ludzi, ale nie było żadnego połączenia” – powiedział Goldberg. – Nie było nikogo, kto by nam pomógł.
Oprócz odpowiedzi na Twitterze, linia lotnicza zamieściła na Twitterze aktualizacje dotyczące opóźnień. Krótko przed dziesiątą rano ogłaszać Operacje wróciły do normy, ale zalecono podróżnym, aby przybyli dwie i pół godziny wcześniej na loty krajowe i trzy godziny wcześniej na loty międzynarodowe.
1 użytkownik Twittera Wniosek Pasażerowie przybywają na lotnisko dwie godziny wcześniej niż zwykle przez kontrolę bezpieczeństwa.
Goldberg, który często podróżuje służbowo, powiedział, że był przyzwyczajony do opóźnień na lotniskach, ale był rozczarowany wysiłkami lotniska, aby dowieźć ludzi do miejsc docelowych.
„Lotniska to lotniska, rozumiem. Loty są opóźniane z powodu pogody i warunków pogodowych, ale tak nie było. To operacje Austina i sposób, w jaki radzili sobie z bezpieczeństwem, były tutaj złe” – powiedział Goldberg. „To rzadki przypadek, w którym nie obwiniam linii lotniczych”.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii