TOKIO / WASZYNGTON (Reuters) – Honda Motor Company of Japan (7267.T) Zbuduje nową fabrykę akumulatorów litowo-jonowych do pojazdów elektrycznych o wartości 4,4 miliarda dolarów w Stanach Zjednoczonych we współpracy z koreańskim dostawcą akumulatorów LG Energy Solution Ltd. (373220.KS)Obie firmy poinformowały w poniedziałek.
Producenci akumulatorów chcą zwiększyć produkcję w Stanach Zjednoczonych, ponieważ przejście na pojazdy elektryczne (EV) może wzrosnąć, ponieważ kraj wprowadza bardziej rygorystyczne przepisy i zaostrza uprawnienia do ulg podatkowych.
Obie firmy poinformowały, że budowa fabryki nie została sfinalizowana, ale dwie osoby poinformowane w tej sprawie potwierdziły doniesienia, że Honda poważnie rozważa Ohio, gdzie znajduje się główna amerykańska fabryka Hondy.
Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com
Firmy dążą do osiągnięcia rocznej zdolności produkcyjnej około 40 gigawatogodzin z akumulatorami dostarczanymi wyłącznie do zakładów Hondy w Ameryce Północnej do zasilania modeli Hondy i Acura EV.
Oczekuje się, że para założy spółkę joint venture przed wybudowaniem zakładu, przy czym budowa ma się rozpocząć na początku 2023 r., a masowa produkcja do końca 2025 r.
Gubernator Ohio, Mike DeWine, powiedział, że jego administracja współpracuje z Hondą i LG, aby „upewnić się, że Ohio wybierze tę nową fabrykę akumulatorów elektrycznych”. Źródła zaznajomione ze sprawą podały, że ogłoszenie strony może nastąpić w ciągu kilku tygodni.
Rząd USA forsuje politykę mającą na celu zwiększenie produkcji baterii i samochodów elektrycznych w kraju.
Prezydent Joe Biden podpisał w tym miesiącu wartą 430 miliardów dolarów ustawę o klimacie, opiece zdrowotnej i podatkach, która sprawi, że pojazdy elektryczne montowane poza Ameryką Północną nie będą kwalifikować się do ulg podatkowych. Czytaj więcej
Zastępca krajowego doradcy ds. klimatu w Białym Domu Ali Zaidi pochwalił „ogromną inwestycję” Hondy i LG, która, jak powiedział, została pobudzona przez przepisy dotyczące klimatu i infrastruktury.
Sekretarz ds. Energii USA Jennifer Granholm powiedziała, że administracja przywraca „krajową produkcję akumulatorów, aby zapewnić Amerykanom dobrze płatne miejsca pracy, które będą napędzać rewolucję samochodów elektrycznych”.
Kalifornia ogłosiła w zeszłym tygodniu plan, zgodnie z którym wszystkie nowe samochody sprzedawane w tym stanie do 2035 r. będą albo hybrydami typu plug-in, albo elektrycznymi. Czytaj więcej
Obie firmy stwierdziły, że połączenie silnej krajowej produkcji pojazdów elektrycznych i terminowych dostaw baterii postawi je w „najlepszej pozycji, aby dotrzeć do szybko rozwijającego się rynku pojazdów elektrycznych w Ameryce Północnej”.
Firma LG Energy Solution, która zajmuje się głównie opracowywaniem materiałów do akumulatorów litowo-jonowych i akumulatorów nowej generacji, dostarcza akumulatory do pojazdów elektrycznych i podpisała umowy joint venture z General Motors. (GM.N)Hyundai Motor Co (005380.KS) i Stellantis (STLA.MI). Czytaj więcej
W lipcu Panasonic Power Corporation, jednostka należąca do grupy Panasonic Technology Holding Group (6752.T) I Wielki Tesla (TSLA.O) Dostawca, powiedział, wybrał Kansas jako lokalizację nowej fabryki baterii z inwestycjami sięgającymi 4 miliardów dolarów. Czytaj więcej
Na początku tego roku Honda postawiła sobie za cel wprowadzenie 30 modeli pojazdów elektrycznych na całym świecie i produkowanie około 2 milionów pojazdów elektrycznych rocznie do 2030 roku. Czytaj więcej
Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com
Dodatkowe raporty Satoshi Sugiyama i Hekyung Yang w Seulu i Davida Shepardsona w Waszyngtonie; Montaż dokonali Rashmi Aish Krishna Chandra Ellory, Kristen Donovan i Chris Reese
Nasze kryteria: Zasady zaufania Thomson Reuters.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii