wakacje Program planowania odbył się wcześnie w sobotę rano i umożliwił pilotom zrezygnowanie z lotów, na których linia lotnicza polegała przez resztę tego miesiąca, w celu wzięcia wolnego. Według Allied Pilots Association, związku pilotów Ameryki, który zatrudnia prawie 13 000 członków APA, liczba lotów odlatujących bez jednego lub obu pilotów gwałtownie wzrosła, przekraczając 12 000.
Chociaż potrójne wynagrodzenie jest jednorazową gratką dla amerykańskich pilotów, linia lotnicza zgodziła się również płacić stałe podwójne wynagrodzenie pilotom, którzy latają w godzinach szczytu, które często przypadają w okresach wakacyjnych podróży.
„Cieszymy się, że osiągnęliśmy porozumienie z APA i doceniamy ich partnerstwo w podjęciu szybkiej decyzji dotyczącej opieki nad naszymi pilotami, naszym zespołem i naszymi klientami” – podała firma w oświadczeniu.
Usterka komputera spowodowała własny zestaw problemów dla największej linii lotniczej w kraju. Usługa śledzenia FlightAware wykazała, że prawie 200 lotów w USA, czyli około 6% ich rozkładu, zostało odwołanych w środę, a ponad 800 lotów było opóźnionych, czyli prawie 26% lotów planowych.
Rzecznik USA Matt Miller powiedział, że nie zna przyczyny odwołanych i opóźnionych lotów w środę ani liczby lotów spowodowanych rozkładem. Ale Dennis Trader, amerykański pilot i rzecznik Etihad, powiedział, że jasne jest, że problemy wynikają przede wszystkim z problemów z planowaniem.
Trader dodał, że negocjacje między nowym dyrektorem naczelnym Stanów Zjednoczonych, Robertem Isomem, a kierownictwem związku pilotów dość szybko przywróciły sytuację do normy.
„Mieliście już system pod przymusem bez wystarczającej liczby pilotów” – powiedział handlowiec. „Ta awaria IT mogła spowodować problemy w lipcu, gdyby nic nie zostało zrobione. Jesteśmy ostrożnym optymistą, że pan Isom dostrzega wartość współpracy z nami”.
Ed Secher, prezes APA, powiedział w liście do członków, że ma nadzieję, że ta umowa będzie odskocznią dla nowej umowy biznesowej dla amerykańskich pilotów.
Etihad i linia lotnicza negocjują nowy kontrakt od 2019 r., ale wysiłki na rzecz osiągnięcia długoterminowego porozumienia zostały przerwane przez pandemię. Piloci nadal działają zgodnie z warunkami umowy z 2015 roku, która miała być renegocjowana w 2020 roku.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii