Brytyjscy fani okazali się silni w piątek na torze Silverstone, ponieważ 106 000 z nich stawiło czoła deszczowi i cieszyło się kolejnymi promieniami słońca w domu sportów motorowych. Więc po dwóch sesjach treningowych – z których jeden był suchy – kto wygląda na gorąco, a kto musi pracować przez noc?
1. Ferrari w domu na zakrętach Silverstone
Jest coś w tym miejscu, co najlepiej pokazał Charles Leclerc, kierowca Ferrari, który zajął trzecie, trzecie i drugie miejsce w ostatnich trzech rundach zawodów – ale to jego kolega z zespołu, Carlos Sainz, zabłysnął w piątek. .
Raport FP2: Sainz prowadzi brytyjski duet Hamilton i Norris w drugiej praktyce w Silverstone
Hiszpan robił wrażenie w 2. PR, a nasze doskonałe dane o okrążeniu pokazują, że mógłby mieć jeszcze większą przewagę, gdyby zebrał razem swoje najlepsze minisegmenty. Leclerc awansowałby na drugie miejsce w tej skali, a Ferrari wyłoniło się jako najsilniejsze w kwalifikacjach.
Ich tempo wyścigowe nie było obiecujące, ale utrzymali drugie miejsce, dziesiąte miejsca Red Bulla i prowadzili pod względem szybkości w wolnych zakrętach. Jeśli uda im się dobrze zakwalifikować, walczą o pierwsze zwycięstwo od Grand Prix Australii.
2. Długa noc przed Red Bullem po ciężkim dniu
Red Bull byli faworytami na Silverstone, nie tylko dlatego, że wygrali ostatnie sześć wyścigów na skoczni, ale także dlatego, że mieli samochód, który miał przewagę w linii prostej nad bezpośrednimi konkurentami.
Ale piątkowy trening nie przebiegał zbyt gładko. Max Verstappen nie był zadowolony z tego, jak samochód czuł się przez cały czas, a Holender zwrócił uwagę na dziwne odgłosy w radiu zespołu. Jego kolega z zespołu, Sergio Perez, cierpiał jeszcze bardziej, mówiąc, że samochód był „daleko oddalony” o mile, niż się spodziewali na podstawie danych symulacyjnych.
Pomimo trudności – i braku spójności – Perez pozostał optymistą w nadchodzący weekend, mówiąc, że Ferrari wygląda na silnego, „ale nic specjalnego” i spodziewając się, że liderzy mistrzostw będą w stanie dorównać czerwonym samochodom, które przyjadą w kwalifikacjach.
3. Wygląda na to, że awans na Mercedesa to krok naprzód
Dobrą wiadomością dla Lewisa Hamiltona i George’a Russella jest to, że W13 nie skakał po prostych. Zła wiadomość była taka, że podczas zamiatania zakrętów trochę się podskakiwał.
Ogólnie rzecz biorąc, był to pozytywny dzień dla mistrzów świata – i pierwsze oznaki wskazują, że ich zaktualizowany samochód jest krokiem naprzód, zbliżając ich do Ferrari i Red Bulla, najszybszych w historii na szybkich zakrętach.
Obaj kierowcy czują, że na jednym okrążeniu jest praca do wykonania, ale tempo wyścigu było bardzo zachęcające. „Zazwyczaj widzimy jakąś lukę, pół sekundy, może nawet siedem, osiem dziesiątych dla najszybszych zespołów na dłuższą metę – wydaje się, że tak nie było” – powiedział Andrew Shovlin, szef toru wyścigowego Mercedesa.
„Może jest trochę na torze, tor pasuje do samochodu. Zdecydowanie jest dużo do pracy, jest dużo odbicia i jest ciężko w tej chwili przy dużej prędkości, ale mam nadzieję, że aktualizacje popchnęły nas w dobry kierunek.”
Nasze dane sugerują, że są one trzecie w perspektywie długoterminowej, po około 0,67 s – ale słowo wewnątrz pierścienia mówi, że srebrne strzałki na końcu są nieco bliżej.
4. McLaren wygląda dobrze w domu
Lando Norris ukończył Grand Prix Wielkiej Brytanii na piątym miejscu w 2020 r. i czwartym w 2021 r., ale kiedy wchodzi do wyścigu u siebie, nie wygląda na to, by McLaren miał prędkość, aby kontynuować ten wzorzec i zapewnić podium.
Pierwsza trójka może nadal być rozciągnięta, ale Norris był w piątek w dobrej formie, pokazując tak dużą prędkość, że nawet zaskoczył się tym, jak szybko zajął trzecie miejsce. W cieśninie najlepszy był tylko Williams.
Nasze dane pokazują, że są blisko czwartego miejsca pod względem prędkości okrążenia, co czyni Q3 dolną linią celu, a gdy spadają na piąte miejsce w klasyfikacji tempa wyścigowego, mogą czerpać nadzieję z kroków, jakie zrobili od piątku do soboty, które im pomogły zrobić lepiej niż oczekiwano.
5. Konie alpejskie mogą być ciemne
Esteban Ocon i Fernando Alonso chcieli umniejszyć piątkowe wysokie tempo alpejskie, ale dane sugerują, że znacznie ulepszony pakiet okazał się skuteczny.
Ich tempo stawia ich w kwalifikacjach na piąte miejsce, ale to poprawia się na czwarte i lepsze niż reszta, patrząc na wysokie paliwo, zaledwie trzy dziesiąte sekundy na okrążenie w odległości spaceru od Mercedesa – najbliższego w roku. Ich prędkość na prostej pozostaje duża, co jest ogromnym atutem szybkiego i płynnego Silverstone.
Zastrzeżenie polega na tym, że w piątek mieli trudności z utrzymaniem imponującego tempa, zarówno na krótkich, jak i długich dystansach, aż do weekendu w ostatnich wydarzeniach – zwłaszcza w niedzielę, kiedy punkty są rozdzielone. Ale mogą pokrzepić się wczesnymi oznakami, że ich awans działa zgodnie z oczekiwaniami, a przy odrobinie dobrej pracy domowej z dnia na dzień można zrobić dobry ruch w sobotę.
Przy spodziewanej mokrej pogodzie, a być może nawet w kwalifikacjach, Alonso mógł być bardzo podekscytowany, pokonując te warunki w drodze na drugie miejsce w stawce po raz ostatni w Kanadzie.
„Irytująco skromny pionier internetu. Miłośnik Twittera. Kujon od piwa. Badacz bekonów. Praktyk kawy”.
More Stories
Patriots wybrali Jacoby’ego Brissetta na swojego początkowego rozgrywającego zamiast Drake’a Maya
Siedem wielkich transakcji, które chcielibyśmy zobaczyć przed otwarciem sezonu NFL
Zac Taylor z Bengals – Wcześnie rozmawialiśmy o sytuacji Ja’Marr Chase