Sektor latających samochodów od dziesięcioleci tkwi w statycznym wzorcu między bezprecedensową obietnicą a rzeczywistością rynkową. Ale branża może zbliżać się do punktu krytycznego, a trzy grupy są teraz bliskie wprowadzenia koncepcji – i żeby było jasne, nie rozmawiamy eVTOL Samoloty, ale samochody drogowe ze skrzydłami lub wirnikami – są w produkcji.
W przeciwieństwie do eVTOL, latające samochody już pasują do istniejących struktur organizacyjnych. Z trzech modeli wprowadzanych na rynek dwa będą początkowo sprzedawane jako zestawy, co wymaga mniej żmudnego procesu zatwierdzania. 300 000 $ Wolność SportZ holenderskiego procesu PAL-V MiędzynarodowyJest testowany do zatwierdzenia przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego jako gotowa maszyna do lotu (proces, który potrwa co najmniej 18 miesięcy) i będzie wymagał licencji pilota żyroskopu. Z pierwszymi dostawami oczekiwanymi na 2024 r., ten trójkołowy pojazd będzie oferował podwójny silnik Rotax o mocy 100 KM – tylko jeden silnik będzie używany podczas podróży – co pozwoli mu działać w miastach, w których zakazane są samoloty jednosilnikowe.
na ulicy AirCar firmy Klein Vision Wygląda jak futurystyczny włoski supersamochód (i będzie zbudowany zgodnie z europejskimi standardami M1 dla niskoprodukcyjnych samochodów osobowych), ale za naciśnięciem przycisku ogon się wysuwa, a skrzydła wysuwają się z ukrytej kabiny. Po tym, jak czterokołowy prototyp uzyskał aprobatę słowackich organów nadzoru jako samolot eksperymentalny, firma rozpoczęła prace nad drugą iteracją, teraz z silnikiem latającym o mocy 280 KM z RPA. sprytny. Do pilotowania samolotu, który będzie miał prędkość przelotową 186 mil na godzinę, będzie potrzebna podstawowa licencja pilota, a jego cena będzie konkurować z czteromiejscowym lotnictwem ogólnym, takim jak Cessna 172 i Cirrus SR22. Kolejnym krokiem Klein Vision będzie opracowanie kompletnego modelu certyfikowanego zgodnie z europejskimi przepisami dla lekkich samolotów CS-23, który według firmy zajmie co najmniej dwa lata zanim trafi na rynek.
samson niebow Oregonie, spodziewa się rozpocząć własne dostawy latający samochód z kierownicą W 2024, po 14 latach rozwoju. Trójkołowiec oferuje to, co jego założyciel Sam Busfield nazywa systemem Skybrid — silnik gazowy, który generuje energię dla jednego silnika elektrycznego napędzającego śmigło i dla innego (lub dwóch) silników do kół. Począwszy od 170 000 USD, Switchblade będzie sprzedawany jako zestaw w kategorii FAA dla pilotów/budów domowych, ale jest projektowany i testowany w celu spełnienia najbardziej rygorystycznych standardów certyfikacji małych samolotów. Bousfield twierdzi, że dostępnych jest ponad 2100 zamówień z 53 krajów.
Andy Wall, dyrektor sprzedaży PAL-V, potwierdza, że Liberty „może [operate] niezależne od infrastruktury lotniskowej” i że ich roczna produkcja może wzrosnąć do 10 000 sztuk – co sugeruje, że kiedy branża naprawdę wystartuje, coś jest darmowe dla każdego: samochody zamieniają się w samoloty i wzbijają się w przestworza, gdziekolwiek i kiedykolwiek. Ale właściciele najprawdopodobniej to zrobią trzymać swoje urządzenia w domu w garażu i jeździć na najbliższe lotnisko wyznaczone do startu. Poza tym nie wszyscy byli zadowoleni z latający samochód Wszędzie osiągnie wszystko, co zbliży się do poziomu przyjęcia.
„Istnieje wiele kompromisów”, mówi Richard Aboulafia, dyrektor zarządzający firmy konsultingowej z siedzibą w Waszyngtonie. Alert aerodynamiczny, z formatu latającego samochodu. „To wygodne miejsce, a do tego małe”. Zostało to mocno obalone przez Bousfielda z Samson Sky, który powiedział: „Nie uważam tego za odpowiednie miejsce. To jest przyszłość”.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii